42. Radarparet Totte och Jinni

Blev en lugn dag igår, en del träning för alla hundarna som flöt på riktigt bra. Kom även på ett till nytt tricks jag vill lära Wilma som kommer passa perfekt till färdiga programmet!!!

Något som är roligt är att Totte och Jinni har blivit bästa vänner. När Jinni kom var Nellie mest troligt redan då riktigt sjuk utan hon visade några tecken alls, Totte var bara med henne, det blev mer om mer, han var i princip alltid under de sista månaderna där Nellie var, sov hon i soffan gjorde han också det eller nära soffan. Hon var hans värld. Han släppte inte in någon annan hund riktigt nära sig, han hade redan sin bästa vän.

Efter Nellies bortgång var Totte bara för sig själv, en gång råkade jag nämna Nellies namn med en speciell betoning ("ljudton" eller hur man ska beskriva det) mitt i en mening men han kopplade ändå och började söka efter henne, skälla vid dörren, pipa och nästan yla. Är något jag alltid tänker på nu när Totte är med och jag pratar om Nellie, att inte göra detta igen.

Jinni tog mer och mer på sig Nellies "mammaroll" som Nellie alltid haft (hon skulle bry sig om alla andra och vara snäll med alla), Jinni såg upp till Nellie och lärde sig hennes beteenden och egenheter, som ex puttar hon upp hängöron på exakt samma sätt som Nellie gjorde för att tvätta dem på andra. Hon pussar allmänt andra hundar på samma sätt som Nellie, leker på liknande sätt, äter i samma takt. Ja mycket är lika och Jinni iaktog ofta vad Nellie gjorde. Jinni tog hand om Totte efter det hände med Nellie och han släppte mer och mer in henne närmare sig själv och han drog sig mer och mer till Jinni istället för vara ensam.

Idag är Totte och Jinni ett radarpar. Jinni var verkligen en räddande ängel för Totte, även om jag försökte aktivera honom mera så är det sociala bitar som jag inte kan "ersätta". Ofta på bla. morgonen när de vaknar busar/munnhugs de med varandra på exakt samma sätt som han och Nellie gjorde, De sover ofta tillsammans, lägger då upp huvudet och/eller tassarna på varandra och är numera bästa vänner.

Nu ska jag ut med radarparet på en långrunda, tar med mig kameran.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Mina reagerar oxå på om jag råkar säga Sannie ❤. Eddie låg och pep vid hennes biabädd :(. Det kommer ta väldigt lång tid att komma över henne. En gladare, positivare individ får man leta efter :). Hon kommer alltid finnas hos oss ❤. Förstår att du har det jobbigt fortfarande. Kram till dig och Totte från oss ❤

2012-02-26 / 18:45:11     URL: http://www. goldenone. nu

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?