Finfin början på 2013

2013 och börjat riktigt bra och fortsätter året såhär så vore jag överlycklig!!! Nyår gick så bra för hundarna!!! Totte reagerade endast lite, Bailey och Iver sov sig igenom dagen.
Dagarna innan sköt de raketer här runt omkring som varje år.... och det här var Ivers reaktion:
 "Vilka HÄFTIGA saker!!!!!!"
 
 
Jag och hundarna har hunnit träna en massa, både hemma, borta, inne,ute, ridhus, ja lite överallt!
Gick en högre bruks/ tävlingslydnadsklass 3-elit kurs som åhörare men Iver fick hänga med och sitta med mig. Kursledare var Ivers "farmor" Mariah och Ivers pappa Redo var "kursledarhund," Så duktiga!!!! Riktigt roligt att se och träffa Redo, så lik Iver i arbete, itensitet, glädje och träningsvilja av de jag såg! Och Mariah jobbar på liknande sätt och liknande tänk som mig, så var verkligen toppen, fick lite nya idéer som passar mitt tänk perfekt. Nu hoppas jag bara hon kommer upp igen och att jag och Iver har de meriterna då så vi får gå på riktigt!!!

Kalendern börjar bli full för våren 2013 med hundaktiviteter och sträcker sig ända till hösten! Bara de närmaste 30 dagarna kommer vara fyllda med resor och allt ifrån utbildning långt ner i Sverige till träningar till officiella tävlingar till hålla kurs själv!! Ojoj vilket hundår detta verkar bli!!!!!!!

Nu på morgonen har jag fortsatt snickra på ett HtM program till Iver vilket jag gjort ett tag,inget vi ska köra i klass 1 men vill ha gott om tid att träna in kombinationer, sträckor mm. innan jag tävlar ett program, det ska vara enkelt på tävlingsplanen för mig och Iver den dagen (som nog är långt bort med detta program, månader till kanske ett år...). Den här låten jag hittat tror jag på i de högre klasserna, med mycket olika tempoväxlingar och accenter som även passar Iver som jobbar väldigt självständigt i positionerna och byterna, och är väldigt noga att hålla sina positioner!!!!! På träning har det kännts som den kan framhäva hans styrkor som heelwork hund! Samt ingen musik jag hört tidigare på fs eller htm planen! Ibland har man bara tur och hittar en bra låt. Men sedan får vi se hur allt utvecklar sig också :)!
Hoppas bara det kommer tävlingar på hyfsat avstånd nu bara! Vi missar tyvärr Matfors tävling då han bara är 11 månader och 7(?) dagar då... Men hoppas de arrangerar något mer iår!!!!!!

Bara väntar på Totte ska vakna så blir det en tur i härliga vädret, men lite för kallt för min smak,men bör inte klaga då vi förra året hade -30 den här perioden...


Kommentarer
Postat av: Sofia Olsson

Hej!

Kul att se din Iver, jag har träffat många av hans släkingar och det är mkt trevligar hundar. Du använder en bild på Roscanaille's Piip Råtta som jag har tagit, skriv gärna ut att bilden ägs av Sofia Olsson och kommer från www.photografia.se eller www.boggas.se. OM du vill har du tillgång till bilder på hundarna i stamtavlan på www.kelpiegallery.com

/Sofia med kelpien Casey

2013-01-20 / 19:25:10     URL: http://www.boggas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?