Igår 2 år sedan Wilma debuterade i freestyleklass 3, Stor tävlingshelg väntar!




Igår var en speciell dag. Var då två år sedan Wilma gjorde debut i freestyleklass 3, efter att en månad tidigare startat i klass 1 med 3x klassvinster, tagit titeln FD1 tagen på en dag, de lägsta poängen vi fick under de tre starterna var 91 av max 100 poäng i samtliga tre starter och såklart 3x uppflytt till klass 2.

Till råga på allt var det då 2½ månad sedan, en februaridag, jag hade Wilma hos mig och provade att träna in ett trick, gå åttan, och såg glädjen hon hade, såg att vi hade ett samspel och att hon älskade detta! Jag är en sådan person att jag tränar det hundarna tycker är kul, och aldrig sett henne så glad. Tränade mer och mer, till slut provade vi på att tävla tillsammans i mitten av april, resultatet ser ni ovan.

Dagen efter 1 vinst 2 andraplaceringar (efter grymma Ina och Oskar) och uppflytt till klass 3 (elitklassen).

Och då, för två år sedan, debuterade vi i klass 3 med "1apris" (fanns inte cert då) och på den vägen började tävlandet på allvar, och flera domare sa åt mig att satsa mot landslagsnivå redan då med Wilma, väldigt förvånade för mig att höra, vi hade ju bara provat på att tävla för att ha kul!

Resultaten är inte viktiga, det viktiga är ju galet roligt vi haft på vägen, hur jag och Wilma sedan debuten i klass 3 utvecklats till ett riktigt team! Hur mycket vi fått uppleva ihop. Hur vi båda har fastnat i freestylesporten, hur vi sett nya delar av världen, och hur galet roligt vi haft! j

Jag kan inte tacka min lyckliga stjärna nog att jag fått bli ett team med denna fantastiskt underbara hund som sprider sådan glädje, som jag tycker så otroligt mycket om som individ framförallt <3


Bild från hösten 2010

Imorgon är det dags för en viktig milstolpe i freestyleutvecklingen här i Västerbotten! Då är det första officiella tävlingen här i Västerbotten, en tredagarstävling 1/6-3/6. ! Även ett DM arrangeras för västerbotten. Lite småkomiskt är att ena domaren är just Agnes som dömde oss i klass 1 & 2 för två år sedan!!!

Så mycket vi jobbat i klubben inför detta och vi är flera som jobbar hårt ikväll hemifrån! Och äntligen är det här och nu händer det!!! Tyvärr får inte Wilma delta men kommer ändå köra med killarna och kika på flera duktiga kursdeltagare som ska debutera och de andra deltagarna som tävlar och hejja på dem alla :)! Bilder utlovas från hegen!!!

För er som funderar på anmäla, gör det, vi har valt att ha öppet anmälan då det bara är roligt med fler deltagare och snygga rosetter utlovas till topp tre! :)

Bild på DM rosetterna i 6+:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?