Egna kommentarer, Film Iver 3 månader

La för några timmar sedan ut 3 månaders filmen på Iver. Så kul att läsa kommentarerna :)! Ska nog fortsätta att köra på månadsfilmer, minst 1 per månad, att mixa ihop filmerna från ex när Iver är 4 månader. Riktigt kul att ha kvar.

Framförallt filmar jag/skaffar filmhjälp för att se vad vi behöver jobba på, samt vad som är riktigt bra. Kortfattat så jag vet hur jag ska lägga upp träningen framöver

Det jag framförallt ser är att all träning verkar ha gett resultat. Mitt tänk i all hundträning är att hundens svagaste delar ska bli dess starkaste. För Iver var det tydligt att stadga och apportering skulle bli "problemen" i träningen efter han bott in sig och jag provade hans egenskaper, då han gör själ till sitt namn samt så visade han ingen apporteringslust när han kom, samt jobba upp ett STARKT fokus (vilket jag gör med samtliga hundar), och nu är både stadga och apportering bland de starkare delarna, och han fixar att fokusera, även med ströning rund omkring väldigt bra redan! Det jag ser är dock att Iver i vänstersvängar kan ha en tendens att vika in rumpan, vilket syns i filmen i en vänster vändning. Så här ska fokuset ligga nu att få till. Annars fortsätta utveckla det vi påbörjat (allt är tyvärr inte med i filmerna jag fått filmat, då dessa moment helt enkelt inte blev filmade/vi tränade inte på detta under tiden vi fick filmhjälp) och introducera nya övningar, och framförallt, fortsätta ha såhär KUL :D . Här kommer filmen även i bloggen :)




Kommentarer
Postat av: Malin

Ni är fantastiskt duktiga och det är en fröjd att se :D

2012-07-08 / 01:22:19     URL: http://liivat.wordpress.com
Postat av: Lina

Vill se lite uppdatering och nya filmer tack :)

2012-12-04 / 15:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?