RLDN RLDF RLDA RLDM HTMI HTMIII SEHTMCH NHMCH Promotion Buell Cyclone

 
 
Ja, det känns ärligt talat sjukt att skriva det, Iver som bara är 1 år gammal har nu tagit sin 8.onde titel!!!!!!! Han heter nu: 

RLDN RLDF RLDA RLDM HTMI HTMIII SEHTMCH NHMCH Promotion Buell Cyclone
 
 
Igår tävlade vi i rallylydnad. Min morfar gick hastigt bort för en vecka sedan igår så jag har mått allt utom bra senaste tiden. Fanns ingen tanke på att åka och tävla igår. Ingen träning överhuvudtaget senaste tiden och inte tränat rallylydnad sedan senaste tävlingen i oktober...
Men tillslut kände jag att jag måste iväg, fixade inte sitta hemma och bryta ihop. Så två timmar innan anmälan på plats stängdes valde jag att åka dit med Iver, visste inte om vi skulle genomföra eller inte i och med mitt mående, men målet var att ifall vi skulle tävla så skulle vi ha kul!
Väl på plats möttes jag av vänner som det hade gått riktigt bra för i Nybörjarklassen och så roligt att stå med i prisutdelningen och höra hur fina poäng de fått!
 
Därefter var det banvandring för oss i mästarklassen och märktes jag dels är lite förvirrad just nu men även inte tränat rallylydnad, så fastnade på en skylt där vi båda ska vända åt höger och Iver skulle byta sida från vänster till höger. Men tack vare lite hjälp av domare och medtävlande lossnade det tillslut, eller ja, lite i alla fall ;) .
 
Iver kändes som vanligt väldigt peppad, han fick mig också att skingra tankarna och inom kort fick vi den härliga känslan vi brukar ha i träning och på tävlingsplanen, Iver har svansen i topp och vi båda njuter av att få jobba tillsammans. Med den känslan gick vi in till start och började vår runda.

Vi hade en riktigt bra känsla där inne, lite knepiga byten ex först byta till höger sida framför sedan vid nästa skylt byta bakom ryggen till vänster sida sedan direkt vänster halt. Här var Iver något sen med sättandet, han som annars är snabb i att utföra momenten så märktes nog en tydlig skillnad. Så 1 poängs avdrag fick vi där. Därefter flöt det på, olika svårigheter vilket det såklart ska vara i mästarklassen. För oss kändes det bra! Tyvärr gjorde jag en liten liten miss utan jag märkte det så fick 1 poängs avdrag för förarfel. Men känslan var då på topp!!!

Därefter var det honnören, momentet var stå på höger sida. Här är det tur Iver så snabbt kan växla mellan jobba intensivt till gå ner i varv och bli lugn, för här så halvblundade han medan han stod och bara tog det lugnt. Inga problem, rörde knappt ens huvudet!

När vi fick gå från honnören sprang vi glatt ut genom växthuset och Iver fick kampa en massa utomhus, bästa belöningen som finns för han! Jag själv mådde bra för första gången sedan min morfar somnade in och så glad jag valde göra något bra av denna tunga dagen!
 
Resultatet blev hela 98 poäng vilket är riktigt bra SM poäng, därmed fick Iver även sin 8:onde titel RLDM!!!

Detta var även Ivers sista tävling som 1åring, känner mig nästan tvungen att summera Ivers första tävlingsår, vi har ju gjort en del...!
Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis! :-) Ni är så himla duktiga och fina tillsammans!
Vad betyder titeln NHMCH? :-)

Svar: Tack så jättemycket! Vad roligt du tycker de, det värmer att höra :)NHMCH betyder Norsk Heelwork to Music Champion
Sabine Åström

2014-03-02 / 18:45:10
Postat av: Zoozoo-friends

Hej!

Jag har ett litet förslag som innehåller rabatter på hundfoder! :)

Är du intresserad, maila mig gärna, [email protected]!

(Ps. Vi har en fototävling, "Sveriges Gulligaste Djur" hos oss, 1:a priset är ett presentkort på 10 000kr!)

Länk till fototävling: http://www.zoozoo.com/sv/photos

2014-04-07 / 13:50:30     URL: http://zoozoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?