Mål 2013

Mina mål är inga måsten, utan drömmar om vad vi ska göra under året på tränings och tävlingsplanen. Även något att sikta mot, jag är väldigt målinriktad så tycker om att sätta upp tydliga mål för mig själv. Blir ofta bättre kvalite på träningen då för mig och hundarna, och mera klart för dem vad vi ska göra. Ingen katastrof om något eller inget av målen inte "uppfylls", utan mer en rolig grej jag kört med alla år som hundägare.
 
Känner på mig att detta blir ett riktigt aktivt roligt hundår :)!!!
 
 
 
Iver
 
Alltid lika glad Iver taggad på träning!
Som det står på hans sida så kommer vi 2013-2014 endast samla erfarenheter på tävlinsplanen inför framtiden. Det betyder att vi mest troligt inte kommer göra en seriös helt inriktad satsning på en gren redan nu. Vi kommer under året prova vissa grenar och se vilka han tycker är kul/har fallenhet för, fortsätta med det 2014 med andra grenar + de han verkar passa bäst för och därefter bestämma mig för vad vi ska satsa på i hans liv på tävlingsplanen :) . bla är planen att först 2014 starta officiellt i freestyle och agility.
 
Lydnad: En gren Iver tycker så mycket om! Vi har verkligen urkul under lydnadsträningarna!!! Som jag planerat kommer vi dock först mot hösten/ vintern vara mer "seriösa" i vår lydnadssatsning mot tävling/tävla mer, nu grundar vi mest inför framtiden.
Mål: förstapris i klass 1 våren och klass 2 hösten/vintern, ev sikta mot LP1 & LP2
 
Heelwork: En gren Iver avgudar, då han älskar fotågende och precision, och jag är väldigt säker på han kommer stortrivas i denna gren!!!
Mål: 3x uppflyttning klass 1 & 2 = HtM1 HtM 2
 
Rallylydnad:
Under våren kommer vi rikta in oss mera mot bla rallylydnad, för få så mycket bra erfarenheter som möjligt med i bagaget.
Mål: titlarna RLD N RLD F
 
Bruks: Vi har påbörjat träningen i spår och sök men fick avsluta pga vintern här uppe. Målet är uppflytt från apellklass i sök eller spår under hösten!
Mål: Uppflyttning
 
Utställning: Iver är ingen hund jag köpte för utställning, jag valde han pga hans mentalitet och energi var exakt den jag ville ha. Men hoppas vi ska kunna få ett CK under 2013!
Mål: CK
 
MH: Datum är inbokat för långresa ner till Hässleholm för uppfödarens MH då förhoppningsvis hela kullen ska göra sitt MH. Så då blir det 125 mils enkelresa igen :)!
Mål: Genomföra MH
 
BH prov: Något jag vill göra med Iver är BHP = behörighetsprov vilket behövs då jag vill prova bla köra BSL med Iver. 
Mål: Genomföra ett BH prov under 2013
 
Övrigt:
Delta på Tåmelägret 2013
Gå en vallningskurs under sommaren
HD/ED/patella röntgen under 2013
Ögonlysning under 2013
Att även med Iver ha tänket att alltid delta på tävlingsplanen enligt våra villkor - ha kul, ett resultat är bara ett +.
Fortsätta HA ROLIGT PÅ TRÄNINGS OCH TÄVLINGSPLANEN!!! :)
 
 
 
Wilma:

Tanken är att vi nästa år ska prova på lite grenar som fått stå åt sidan för freestylen. Jag vill verkligen prova på något nytt med hon, så freestylen kommer få backa för andra grenar. Kommer även fokusera mera på Ivers träning och utveckling under 2013.

Lydnad:
En gren som länge fått stå åt sidan, men vill kunna få titeln LP2 med henne innan hon får bli mammas sällskapshund igen :) .
Mål: 1.apris klass 2

Heelwork:
Något jag vill prova med Wilma, jag tror det kanske kan passa henne, men kanske inte. Målet kommer vara att nå titel i klass 1 och därefter får vi se om hon tycker det är kul.
Mål: 3x uppflyttning klass 1 = titeln HtM1
 
Agility:
Ännu en gren som fått stå åt sidan för freestylen, och detta kan vara Wilmas favoritgren, jag hoppas vi ska kunna starta och vore såklart kul med en pinne!!!
Mål: Pinne
 
Rallylydnad:
En gren jag tror passar Wilma, hon som gillar att det händer saker hela tiden, så här tänkte jag delta på några tävlingar. Målet är att vi ska vara klara att starta i avancerad klass 2014
Mål: RLD N  RLD F
 
Freestyle:
Något som vore kul att få på Wilma är nordiskt freestylechampionat, så siktar mot att någon gång åka över till danmark och få cert = Nordiskt freestylechampionat
I övrigt kvala till SM i freestyle, vore en dröm att få uppleva det med Wilma nu när vi upplevt så mycket annat som tom är svårare att nå (deltagit på NM,EM varvuttagen till VM) så borde det inte vara omöjligt!
Mål: Danskt freestylechampionat, nordiskt freestylechampionat, kvala till SM 2013
 
 
 
Totte
Totte är egentligen förtidspensionär från tävlingsplanen då han till skillnad från Wilma och Iver tycker det är lite jobbigt att vara i centrum på en tävlingsplan och även nya miljöer, men finns en gren som vore kul att prova och se om det är möjligt.
 
 
 
Rallylydnad:
En gren jag vill prova på att tävla med Totte i, mest för jag tror det passar honom väldigt bra, i stort sett bara fotgående blandat med lite tricks och han får jobba nära mig.
Mål: Tävla officiellt en gång, tycker han det är kul siktar vi mot RLD N
 
 
 
 
 
Baileys mål låter jag vara oskrivna, men hoppas vi ska ha riktigt kul på tränings och tävlingsplanen medans hans höfter håller!!!
 
 
Kommentarer
Postat av: Malin

Vad roligt att läsa dina mål inför nästa år, vi är ganska lika med att sätta upp höga mål att sikta mot! ;) Synd att du inte kommer att tävla freestyle så mycket, vi saknar er ju på planen!

2012-12-31 / 17:04:23     URL: http://SuperMagic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?