Planer med Jinni och Iver,

Nu har Iver tillbringat sin första dag här, och verkar ta allt med ro. Och Jinnan är helt överlycklig att äntligen fått en likasinnad kompis, de ligger mest och myser ihop <3. Hon är verkligen jättefin med honom, och allmänt är hon också superbra med andra hundar, alltid snäll och trevlig, finns ingen hund som inte gillat Jinni.

Kan vara intressant att veta mina planer för framtiden, i och med att jag skaffade en liten Iver.

Jag har alltid viljat ha två hundar att köra med, som jag inriktar på olika saker. Jag planerar helt för att Jinni kommer bli bra, för tror helt på lösningen jag och mamma kommit fram till, att hon kommer bo hos henne tills hon mognat mera, växer på sig, och redan nu sett en liten förbättring under tiden jag haft hene här de här två dagarna, hon har långsamt flyttat till min mamma så det inte blir en hastig flytt, var redan i vintras jag tog beslutet för Jinnis bästa, där hon fåt mogna i sin takt så hon inte pressas (vilket jag är lite rädd för har blivit för oss, då jag tränade så mycket på detta med henne och hon hängde dagligen med mig överallt). Så galet fin hund detta som har många av de egenskaper jag eftersöker, och hon är en hund som kan gå hur långt som helst i rätt gren. Och tycker om henne förbaskat mycket <3

Tanken, för tillfället, är att Jinni ska få köra vallning och agility, gå en nybörjarkurs i höst, två sporter jag tror kommer passa henne perfekt, ev heelwork.
Iver kommer bli inriktad på lydnad, freestyle och framförallt brukset (därför en brukshund med tuff mentalitet), ev prova på lite med tjänstehund.

Varför inte vänta kan vissa fråga sig, men med mina framtidsplaner blir det svårt, mycket svårt att ha en valp först om väldigt mååånga år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?