Update Iver

Var ingen rolig dag igår, drog på mig någon form matförgiftning (slapp att det kom upp något som tur är) och fick hög feber förutom allt övrigt, misstänker det var en sallad jag köpte på Ica. Idag känns det dock bättre, men inte helt hundra.

Ska göra en uppdatering nu när Iver sover och medan jag vilar. Nu har jag kännt Iver sedan i torsdags, och han bara växer sig starkare i mina ögon hela tiden! Så trygg valp och han har verkligen imponerat på mig, mycket framåt!!! Finns inget som bekommer honom! Igår innan jag blev dålig fick han följa med på ett möte, han gick glatt omkring i urtymmet och snabbt hade han undersökt allt med svansen i topp. Därefter visade han tydligt sin lycka till människor och gav en massa bitpussar :)! Bryr sig noll om allt vägbygge, tåg, bussar, cyklar, skott (de sköt från skyttebanan imorse, ingen reaktion). Han älskar de människor han fått träffa. Alla faller pladask för hans härliga mentalitet, hur go han är. Han tar verkligen varje ny situation med en klackspark.

Han har redan en bra av och på knapp. Detta är något jag kommer bygga vidare på, så viktig egenskap för framtiden! Såklart står mycket passivitetsträning i olika miljöer och situationer på schemat, och träna på att kunna växla mellan dessa två knappar.

Kampen är den bland de värsta(=bästa) jag sett på en 8-9 veckors valp!!! Man kan tro han är född skyddshund eller något, för inget i världen släpper han saken vi kampar om och låter helt galen, ju mer jag tar, puttar eller lyfter upp han ju galnare blir han, vilket han även visade redan som 5 veckors valp som fick mig att falla för honom ännu mera, men mera intensiv idag såklart vilket är underbart, mycket tryck bakåt. Än så länge fint föremålsintresse i övrigt också. Han är självständig, men även go, ser allt i världen från den ljusa sidan (sådan matte sådan hund!). Kortfattat, han visar så många fina egenskaper som är viktiga för mig, dock Mycket hund att jobba med. En hel del kan såklart ändras med tiden gällande mentaliteten, men såhär uppfattar jag honom idag.



Undra vad vi ska göra i framtiden :)?!





Suttit och sett från lydnads VM, och VAD det suger i lydnadstarmen på mig!!! LÄNGTAR till man äntligen kan satsa på lydnaden fullt ut igen, och tävla, satsa, all planering inför lydnadsträningarna och träna med lydnadsvännerna som har höga mål de med. Är något speciellt med lydnaden! Förhoppningsvis är detta en gren Iver fastnar för, som sina föräldrar :)!
Kommentarer
Postat av: Ellen

Vad härligt att du trivs så bra med lilla Iver, han låter som en döhäftig valp!!

2012-05-19 / 16:13:03     URL: http://bennybus.wordpress.com
Postat av: Malin B

Roligt att läsa om syskonen!! Ripa å Iver verkar vara väldigt lika! :-)

2012-05-20 / 08:48:39     URL: http://fattiggullarp.blogg.se/
Postat av: Lisabet

Gud vad kul att du köpt kelpie! Det visste jag inte! Men det är helt klart den bästa rasen, jag är säker på att du hittat rätt hund!! :D

2012-06-29 / 17:33:22     URL: http://aussieactionsmirra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?