Tiden går fort när man har roligt, galet fort när man njuter av varje sekund







Totte här åtta månader, på vår första tävlingslydnadskurs. Minns hur roligt vi hade, och hur vi utvecklades. Deltog på första tävlingen vi kunde, så när Totte var 10 månader och 1 dag debuterade vi, underbar känsla och minns det som igår. Resultatet blev ett förstapris och andraplacering. Massa nybörjarmisstag från mig, men vad gör det när man har roligt, den starten speglar av allt med mig och Totte, att ha kul vilket vi har varje dag!

 Tänk vad tillfälligheter kan göra mycket, hittade av en tillfällighet Totte på Dewmist hemsida och fanns en länk till GoldenOne där den här valpen fanns till salu i Lidingö:



När jag fick honom var han nästan 4 månader. En riktigt tuff valp redan då, något som visade sig passa mig perfekt och vi klickade redan första dagen. Då Totte kom klampandes ut genom bildörren och var så glad, helt obrydd av långa resan på 60 mil med mig och min pappa, och även miljöombytet. Skulle direkt börja leka, så trygg, så glad och så härlig inställning till livet från första stegen i Umeå :)!

Nu är Totte snart 7 år, börjat bli vit runt nosen, jag hoppas verkligen vi får många år till ihop, helst vill jag att han alltid ska finnas här <3<3<3


På valpträff, tagen från Goldenones hemsida















Här ser man hur nosen har börjat ljusna, liten har blivit stor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?