Saknar lydnaden enormt, En artikel från lydnadstävling,





En artikel jag hittade igen idag från tiden då Totte och jag tävlade i lydnad ♥, här från en fin helg med 60 ekipage den helgen och många otroligt duktiga hundar från olika delar av landet, men vi fick ändå högst % båda (!) dagarna i tvåan i alla klasser mot alla bc & snabbare & lättare raser,
helgen efter nollade han ett moment men fick ändå ett säkert 1.apris och andraplats och lp2,
helgen efter det 193+183p U-SM och U-SM guld i tvåan med vinst båda dagarna med bla 10p på fria följet.
Länk till artikeln: http://site.vk.se/blaljus_artikel.jsp?article=293566 .


Saknar lydnaden enormt, speciellt tävlandet... Men en dag ska jag stå där igen med en hund på lydnadsplanen med vilken hund det blir vet jag inte nu, om det blir Jinni eller om jag bara kommer kunna köra heelwork,vallning och agility med henne och därmed blir nästa hund som storsatsas på inom bruks & lydnad. Men jag ska tillbaka dit och då blir det satsning fullt ut! En gång lydnadstok alltid lydnadstok och hoppas kunna entra planen/göra comeback igen iallafall nästa år.
Men måste säga att suget är olidligt speciellt nu när alla lydnadstävlingar kommer upp för året och inte blir det mindre sug när samtliga tävlingslydnadsvänner jag tränar med åker på tävlingar överallt, ibland ihop, så kanske lånar och kör en tvåa med Wilma under året. Vill tävla lydnad, vill vill vill och vill satsa på det. Men den som väntar på något gott brukar man säga, hoppas det stämmer



Bild från en tävling med Nellie
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?