24. Träningsutvärdering med alla fyra hundarna! Nu sitter det för Jinni!!!





Här kommer lite utvärderingar för dagens alla träningspass med hundarna.

Jinni

Fokus för henne idag har varit snabba läggande från stående, sitt kvar på avstånd (hon vill gärna köra fjärren så kastar sig mot marken), även signalkontroll i htm positioner.

Snabba lägganden: Har tyvärr tidigare tränat buga med hakan i backen, vilket smittat av sig i läggandet, hypersnabb med frambenen men bakdelen kommer något senare. Det är något vi försöker arbeta bort, men vill även ha läggandet bakåt. Något jag försökt fläta samman. Gick riktigt bra, några buga försök men det går framåt!

Sitt på avstånd: Två försök till fjärr, men sedan så gick det riktigt bra!!! Hon förstår så enkelt

Htm positioner: Det jag främst viljat få till är ett självständigt byte i vårat framtida program. Då hon själv ska byta från mitt (står mellan mina ben, hon har kroppen bakåtvänd, motsatt håll som mig) till mellan position (står mellan mina ben, vi har kroppen framåt båda två) utan hjälper alls är något vi jobbat ett tag på. Är väll den delen som inte kännts "klar" ännu. Men idag, idag så har det släppt helt!!! Kan stå stilla i mitt positon för att sedan när jag säger mellan gå över från mitt och byta själv till mellan. Känns så kul!!! Provade att kort länka lite i programmet, blev lite klurigare för henne men ikväll så gick det riktigt bra!!!

Sida (hon står med kroppen åt motsatt håll som jag på höger siga) jobbar vi vidare på, hon kan pendla något med bakkroppen vid sidoförflyttningar åt vänster. Mitt under passet kom jag på, jag går för snabba steg åt sidan, då blir positionen inte stabil!!! Då gick det bättre, tänk vad en sådan förändring kan göra skillnad!

Viktigaste av allt. Som vanligt under våra pass är attityden helt underbar, glad glad glad men inget ljud! WOHO!!! :D

Bailey

Han har fått ett pass nu på kvällen här inne. Fokus låg på platsliggning, ingångar, läggande under gång

Platsliggning: Bailey har alltid varit en otålig kille, han kan inte sitta still och vi får ta minikliv framåt i träningen. Ikväll körde vi nästan en minuts platsliggning. Men ibland så reste han på sig, tyckte det blev tråkigt. Man ser då tydligt att svansen börjar röra sig på honom.

Ingångar: Katastrof... Han har totalt glömt allt ikväll. Sätter sig snett och bakåt, ibland framför. HÄR måste vi jobba mera!!!

Läggande under gång: Något som vi nu börjat köra ihop, lite bakvänt fotgående och sedan ett läggande. Han förstår vad det handlar om. Ska nu försöka flytta detta utomhus och prova. Fina lägganden (kanske inte i klass med Jinni eller Nellies som kastade sig ner, men bra för vara Bailey)



Bailey kör plats

Wilma

Vi jobbar med ett helt nytt program. En del nya rörelser jag aldrig tidigare sett i Sverige, eller någon annanstans, men passar perfekt både svårighetsgradsmässigt, koreografimässigt och med flytet som blir!!! Detta tar därmed tid att klura ut, hur ska jag lära in detta och få det bra. Ett av momenten som vi fokuserade på idag är ett väldigt utvecklat högre/elitklass bruks framförgående kan man närmast beskriva det! Men kommer bli bra till vårat nya program!!! Idag släppte vissa spärrar och känner oss närmare våran målbild.


Bild från vårat träningspass idag

Totte

Totte fick köra lite konster, gå på bakbenen, snurra, sitta fint. Ja, helt enkelt trix som han gillar :)!



Kommer lägga upp bilderna från skogsrundan imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?