11. Härlig kväll!!!

För ett tag sedan kom jag in efter en runda på 1½ timme med Jinni och Wilma. Vi skulle då möta upp Maria och Mio som vi inte träffat på några månader :)! Kan då säga att för Jinni och Mio var det ett kärt återseende, glad glad glad!!! Älskar att Jinni tycker om andra hundar så mycket och alltid gjort det! Wilma bryr sig som vanligt inte om andra hundar. Därefter blev det att släppa de tre, så de alla kutade!!! Wilma hakade på hon också en stund, för att sedan återgå till att jaga snön som föll från träden. Riktig rolig runda!

Därefter begav vi oss hemåt, har den turen att jag har två hundar som jag kan ha lösa i princip var som helst. Så båda tjejerna fick vara lösa på gångvägen hem. Riktigt duktiga och båda tar mycket eget ansvar! De vet att om en hund/människa går före eller efter oss får de inte hälsa på dem, vi fortsätter gå helt enkelt i våran "flock", precis som ikväll när vi fick en hund bakom oss.

Sedan fick vi en hund framför oss, inga problem heller för tjejerna. Är något som jag oroade mig för när jag skaffade en border collie, har ingen som helst tidigare erfarenhet av träning och uppfostran av vallhundar så var rädd Jinni skulle bli en hund som vallar allt som rör sig, gör som hon vill helt enkelt. Men inga problem, nog har hon stundtals gett mig gråa hår och hon gillar att prova gränser, men var väldigt längesedan nu.

Imorgon blir det aktivering, goldenklubben har öppenträning som jag tänkte åka på, även kanske dra ut på hundpromenad med någon/några vänner, vi får se helt enkelt vad morgondagen har att bjuda på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?