1. Välkommen hit!

För att få tillbaka blogglusten har jag nu valt att byta blogg! Här kommer ni främst kunna läsa om allt som rör hundar, kanske lite övrigt. Men främst en hundblogg. 
En kort presentation om mig och hundarna:

Sabine heter jag då, gillar utmaningar och mål i livet och ser allt från ljusa sidan. 21 år, läst på forslundagymnasiet i Umeå där jag bor. Gillar att hålla kurser och hjälpa andra, samtidigt som jag lär mig av dem, vissa metoder fungerar bättre och vissa sämre beroende på hund och de har egna kunskaper de förmedlar till mig som instruktör. Sporter jag tränar med hundarna är: freestyle, heelwork, agility, lydnad, rallylydnad, spår av olika slag, apportering, vallning bland annat.

Totte är en 6 årig goldenhane som njuter av att vara förtidspensionerad tävlingshund. Mat är det viktigaste i livet, därför är träning underbart för denna glada herre. Då lydnad framförallt och i bagaget har han flera meriter bla. ett U-SM guld med nästan bara 10or, LP1 och Lp2.

 Bailey är min förvuxna valp, en golden som är hela 3 år gammal som njuter av livets godbitar. Glad glad glad hela tiden! Tävlar inom heelwork och freestyle. Tyvärr har han C/D höfter så ingen agility ex för honom... Annars är utställning hans grej, får stå utan större krav och vara glad hela tiden =) !

Jinni är en 8 månader border collie valp och förhoppningsvis min nästa tävlingshund. Riktigt glad tjej som har enormt mycket nyfikenhet och arbetsmotor. Vad vi tänker satsa på mest är lydnad och heelwork to music. Vallning också men har inte fri tillgång till får idagsläget tyvärr men vallar så fort tillfälle ges, det är även något jag hoppas vi kommer kunna tävla i en dag. Freestyle och agility är något jag hoppas vi kan köra i framtiden.

Den mest välkända av "mina" är faktiskt mammas hund, Wilma, en 5 årig golden tjej med mycket egen vilja. Glad och otrolig motor! Varför hon är mammas är helt enkelt att redan som valp blev de två ett radarpar, och därför blev hon helt mammas hund vilket kanske inte riktigt var tanken när hon kom. Men vi tränar flitigt ihop ändå och efter att vi började träna/satsa på freestyle tog det nästan exakt ett år tills vi kom med i svenska landslaget 2011 till EM & NM, var kvalad till SM 2011 (kunde inte delta pga kennelhosta), 7a årets hund med få starter och få två championtitlar i Norge och Sverige. Vi tävlar även i lydnad och agility.

Längre fram kommer jag skapa olika sidor för hundarna, fixa en egen design och koda själv, men har inte tiden just nu och har inte något bra bildhanteringsprogram på den här datorn (om inte paint och gimp räknas dit då...). Så ni får stå ut med denna layout som inte är speciellt hundig så länge ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?